Na co je třeba dbát při nákupu akumulátoru
Neustále rostoucí počet elektrických spotřebičů v automobilech a zavádění nových technologií, jako jsou systémy Start/Stop nebo rekuperace brzdné energie, vyžadují vysoce výkonné akumulátory. Konvenční zdroje energie jsou například velmi brzy přetíženy častým startování motoru.
Chcete-li se dozvědět více o rozdílech mezi těmito dvěma modely akumulátorů EFB a AGM a o kompletním sortimentu akumulátorů Bosch, klikněte.
Proč je kontrola akumulátoru tak důležitá
Máte nějakou představu o aktuálním stavu vašeho akumulátoru? Většina řidičů ji pravděpodobně nemá, dokud nebude mít jejich vozidlo poruchu nebo odmítá nastartovat. Nejlepším řešením je pravidelná kontrola akumulátoru v autoservisu sítě Bosch Car Service. Jistě má větší smysl strávit pár minut v autoservisu než čekat pár hodin, než se objeví odtahová služba.
Co je hlavní příčinou poruch
Věděli jste, že každá třetí porucha je způsobena vadným akumulátorem? Problémem ale často není vlastní akumulátor. Příčinou poruchy mohou být také jiné komponenty spojené s dobíjecí soustavou vozidla a vybitý akumulátor je teprve důsledkem.
Jaké jsou nejčastější příčiny poruch
Kromě příliš dlouhé doby skladování je jedním z hlavních důvodů pro selhání akumulátoru takzvané hluboké vybití. Dalšími důvody může být delší dobu stojící vozidlo nebo přebití akumulátoru.
Proč s sebou zima nese zvláštní problémy
Možná budete překvapeni, ale akumulátor má raději zimu než období horkého léta, kdy je opotřebení mnohem vyšší než v chladných zimních měsících.
10 důvodů vybití akumulátoru:
- Zkrat v elektrické instalaci
- V případě zkratu protéká značné množství proudu z akumulátoru, a tak se proud ve velmi krátké době přemění na teplo.
- Opuštění vozidla se zapnutými světly
- Osvětlení vozidla spotřebuje spoustu energie, a je proto nutné ho při zaparkování vypnout.
- Přídavné nezávislé topení
- Pokud se nevypne ventilátor přídavného topení při podpětí, bude akumulátor zcela vybit. Toto se stává i v případě, když se použije příliš malý akumulátor.
- Vadný alternátor
- Pokud akumulátor není nabíjen alternátorem při jízdě, bude jediným zdrojem energie pro řídící jednotky a další elektrická zařízení, dokud se zcela nevybije.
- Vadný regulátor alternátoru
- Je-li poškozen regulátor alternátoru, dojde k úplnému vybití akumulátoru v důsledku nedostatečného nabíjení nebo bude akumulátor přebíjen.
- Poruchy řídicí jednotky
- Jestliže nejsou vypnuty řídící jednotky po vypnutí motoru, budou i nadále odebírat proud, a tak mohou zcela vybít akumulátor.
- Dodatečné vybavení elektrickým příslušenstvím
- Přídavná elektrická zařízení napojená přes konektor zapalovače cigaret mohou velmi rychle vest k úplnému vybití akumulátoru.
- Montáž nesprávného akumulátoru
- Akumulátory by měly vždy být nahrazeny za akumulátory stejného typu, aby nedošlo ke zkrácení jejich životnosti.
- Krátké trasy
- Na krátkých trasách je spotřeba energie větší, než dokáže alternátor dodat. V zimě je nejlepší nepoužívat nadbytečné vybavení (vyhřívání sedadel, rádio atd.).
- Autorádio, TV, DVD, chladnička
- Rádia, navigační systémy a další zařízení využívají spoustu energie a způsobují vybití akumulátoru, pokud není dostatečně dobíjen.
Jak pomoci akumulátoru?
Nabíječky akumulátorů C3 a C7 rychle a snadno oživují akumulátory. Model C7 je dokonce schopen bez problémů dobít zcela vybitý akumulátor. Pro další informace o nabíječkách akumulátorů Bosch a o užitečném příslušenství a nabíjení akumulátorů, navštivte webové stránky nabíječek akumulátorů.
Jak bezpečné je nabíjení akumulátoru ?
Není třeba se bát! Systém elektronického dobíjení akumulátorů C3 a C7 od firmy Bosch automaticky kontroluje, jakou míru dobití akumulátor ve skutečnosti potřebuje nebo může snést - bez ohledu na typ akumulátoru. Ovládání jedním tlačítkem prakticky znemožňuje pochybení a svorky zůstávají bez proudu, pokud nejsou připojeny ke kontaktům akumulátoru. To znamená, že akumulátor lze nabíjet bez jakéhokoliv rizika a v případě potřeby i bez vyjmutí z vozidla.
8 způsobů, jak prodloužit životnost akumulátoru:
- V pravidelných časových intervalech je nutné měřit napětí, úroveň nabití a startovací výkon akumulátoru, jakož i ztrátový výkon v automobilu.
- Akumulátor je vhodné vyjmout z vozidla před jeho vyřazením z provozu na zimu. Naše rada: Skladujte na chladném místě.
- Kontrolujte akumulátor alespoň dvakrát za rok - jednou za měsíc v zimě (mrazivé podmínky) v případě starších akumulátorů.
- Zajistěte, aby byl akumulátor pevně umístěn v prostoru pro akumulátor, aby byly kovové části akumulátoru namazány tukem, a aby byly pevně utaženy připojovací svorky.
- Pokud je to možné, vyhněte se úplnému vybití akumulátoru (například v důsledku zapnutých světel po opuštění vozidla).
- Sešlápněte pedál spojky při startování vozidla, tím se sníží počáteční odpor a spotřeba energie.
- Vypněte před startováním veškerá nepotřebná zařízení, jako jsou rádio, klimatizace nebo přídavné nezávislé topení.
- Po delší době nečinnosti vyjměte akumulátor a připojte jej k elektronicky řízené nabíječce.