Ozón je výkonný oxidační prostředek. Spontánně reaguje s jinými látkami, což vede k odbourání nepříjemně páchnoucích molekul.
Ozon se jako plyn dostane opravdu všude, kam se běžné sprejové dezinfekce nedostanou. Neexistuje žádný virus ani bakterie, které by ozonu dokázaly odolat. Ozon je 3000x rychlejší než chlór.
Veškerá tvorba baktérií a plísní je doprovázena nežádoucím zápachem v interiéru automobilu. Problém se umocňuje tím, když vozidlo není dostatečně větráno. Navíc bakterie a plísně jsou původci řady zdravotních problémů nejen řidičů, ale i ostatních pasažérů. Výsledkem tedy může být pálení očí, podráždění dýchacích cest, v horším případě dochází k bakteriálním infekcím či alergickým reakcím.
Ventilace automobilů střední třídy má výkon od 300 do 2.200 l/min. Po ujetí 10.000 km se na pylovém filtru, ale i v celé vzduchotechnice vozu nashromáždí asi 500 g nečistot prosycených vzniklými bakteriemi a plísněmi. Čistění je proto nezbytné nejpozději po šesti měsících při průměrném provozu automobilu. Po tomto opatření doporučujeme vyměnit kabinový filtr, aby nedocházelo ke zpětnému usazování.
Ozon jako plyn pronikne do všech skulin a pórů materiálů jako jsou koberce, čalounění, potahy, ventilační a klimatizační systém a zničí zde všechny mikroorganismy. Po aplikaci ozonu a vyvětrání vozidla zmizí nepříjemné zápachy a ve vozidle zůstane asi 24 hodin cítit ostrá vůně čistého vzduchu (postupně jak ozon odeznívá), jako třeba po bouřce.
Zapomeňte na různé spreje, čističe a osvěžovače, které jen vytvářejí iluzi čištění a desinfekce, protože nepříjemné pachy pouze na čas překryjí. Navíc můžou být zdrojem různých alergenů. Ozon odstraňuje zdroje zápachů a tím je likviduje trvale.
Ozón zcela vydezinfikuje ošetřovaný automobil, aniž by po sobě zanechal nějaký jedovatý chemický zbytek.
Čištění ozonem trvá min. 30 minut u osobních vozidel, podle stupně znečištění i více. Poté následuje min. 20 minut pro dostatečné odvětrání a rozpad zbytků ozonu. Po aplikaci může být jemný odér ozónu cítit ještě asi 24 hodin.