V hybridních automobilech se používá paralelní a kombinovaný pohon, velkou výhodou je využívání výhod obou pohonů.
Nevýhodou je pořizovací cena automobilu, zvýšení hmotnosti automobilu a zmenšení zavazadlového prostoru.
V podstatě jde jen o vyspělejší formu systému start-stop se silnějším startovacím generátorem, který je schopen lépe a déle zásobovat energií palubní systémy a pracuje rychleji než obyčejný startér. Mikrohybridní systém Peugeotu například vypíná motor už při dojíždění k semaforu - v rychlosti 25 km/h a nižší! Podobně jako u Smartu MHD (Micro Hybrid Drive) ale neslouží akumulátory a generátor k samotnému pohonu vozu.
Zde funguje elektromotor jako "booster" pro spalovací agregát, kterému pomáhá dodat potřebné newtonmetry při akcelari - u Hond CR-Z, Insight, Civic a Jazz. Nicméně někdy umí vozidlo i pohánět, ovšem jen při extrémě citlivé práci s akcelerátorem. Na rozdíl od full hybridu si však u něj nelze ručně navolit čistě elektrický pohon, asistenci elektromotoru řídí pouze elektronika. IMA (Integrated Motor Assist) má v kompetenci též funkci start-stop.
Hybridní automobil v pravém slova smyslu - kombinuje spalovací pohonnou jednotku s elektromotory a umožňuje dle rozhodnutí řidiče i samostatnou jízdu na elektřinu. Zásoba energie v akumulátorech ale zatím stačí jen na krátkou vzdálenost kolem 2 kilometrů, musíte navíc jet rychlostí cca do 60 km/h. V našem výběru zastupuje full hybridy Audi Q5 Hybrid, Infiniti M35h, Lexusy CT 200h a RX 450h nebo Toyoty Auris HSD a Prius.
Nástavba full hybridu, která umožňuje dobíjení akumulátorů nejen pomocí rekuperace při brzdění, ale také připojením do zásuvky běžné rozvodné sítě. Silnější baterie (u Toyoty Prius Plug-in kapacita 5,2 kWh místo 1,3 kWh) zvládnou zásobovat elektromotory déle, takže se dojezd na elektřinu prodlužuje u zmíněného Priusu Plug-in zhruba na 20 kilometrů.
Zdroj: Auto Tip 02/12