Od 1. listopadu 2014 je systém pro kontrolu tlaku v pneumatikách povinný v celé Evropě. Všechna motorová vozidla třídy osobní vozidla, terénní vozidla a obytná vozidla, u nichž bylo od 1. listopadu 2012 provedeno nové typové schválení, musejí být již z výrobního závodu vybavená systémem pro kontrolu tlaku v pneumatikách.
Jedná se o systém, který je již integrovaný ve vozidle, pomocí něhož je neustále vyhodnocován stav tlaku v pneumatikách. V současné době existují pro kontrolu tlaku dvě metody - přímé a nepřímé měření.
Tlak vzduchu zaznamenává senzor, umístěný uvnitř pneumatiky nebo na ráfku kola. Informace o aktuálním tlaku a také teplotě se přenášejí do řídící jednotky, kde se vyhodnocují. Přenos probíhá každých 30 sekund. Pokles tlaku signalizuje rozsvícená kontrolka nebo displej prakticky okamžitě na palubním počítači.
Správnost nahuštění pneumatik se měří pomocí senzorů ABS a ESP. Kolo s nižším tlakem má totiž menší obvod, a tedy i odlišnou rychlost otáčení - podhuštěné se otáčí rychleji. Vyhodnocuje řídící jednotka.
Provádíme přímé i nepřímé měření tlaku v pneumatikách pomocí diagnostických přístrojů Bosch a Würth
obj.č.6241
cena 1870,- Kč s DPH
obj.č.6241k
cena 1950,- Kč s DPH
obj.č.6345
cena 170,- Kč s DPH
obj.č.6346
cena 256,- Kč s DPH
obj.č.6347
cena 82,- Kč s DPH