Od 1.6.2010 platí nová „Bloková výjimka“, která vám, zákazníkům autoservisů usnadňuje výběr svého poskytovatele servisních služeb tak, jak je pro vás výhodné. Cílem tohoto nového nařízení je prohloubit hospodářskou soutěž a přinést konkrétní užitek zákazníkům. Majitelé vozů tak budou mít více možností vybrat si, kde si nechají provést opravy a údržbu vozu a jaké náhradní díly budou použity.
Především to znamená, že i po čas záruční doby může zákazník provést opravu nebo servis svého vozidla u samostatného nezávislého servisu a nepřichází tím o záruku u výrobce vozu.
Nezávislé servisy, tedy i servisy sítě Bosch Car Service totiž mají v rámci „blokové výjimky“ plné právo na poskytnutí všech prostředků pro opravu od výrobce vozidla. To vše za stejných podmínek jaké má servisní síť výrobce. Můžete tak očekávat 100% profesionální péči.
V případě záručních oprav přináší výjimka možnost výběru kteréhokoli servisu v rámci sítě dodavatele kdekoli v EU, tzn. ne jen konkrétního prodejce, který vůz prodal.
Nová Bloková výjimka platí do 31.5. 2023 pro všechny členské státy EU a měla by být dobrým základem pro vyrovnaný automobilový trh. Záleží ovšem i na nás spotřebitelích, jak ji dokážeme využít a opřít se o ni.